E-commerce Shop Online – Business bazat pe vanzari online

0
77
Prietenii tai vor sa afle...Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0

Mai intai de toate confidentialitatea  datelor consumatorului in procedurile de e-commerce

In Statele Unite activitățile de comerț electronic(e-commerce) sunt reglementate de către Comisia Federală pentru Comerț (FTC). Aceste activități(e-commerce) includ utilizarea de e-mailuri comerciale, publicitatea online și a activitățile pe internet care afecteaza viata privată a consumatorilor. Legea CAN-SPAM din 2003 stabilește standarde naționale pentru marketing-ul direct prin e-mail. Comisia Comerțului reglementează toate formele de publicitate, inclusiv publicitatea on-line, și afirmă că publicitatea trebuie să fie adevărată și non-înșelătoare. Prin autoritatea sa în conformitate cu secțiunea 5 din Act FTC, care interzice practicile neloiale sau frauduloase, FTC a adus o serie de cazuri, pentru a pune în aplicare promisiunile în declarațiile de confidențialitate corporativă, inclusiv promisiuni cu privire la securitatea informațiilor personale ale consumatorilor. Ca urmare, orice politică de confidențialitate corporativă în legătură cu activitatea de e-commerce poate face obiectul executării de către FTC.

Conflictul de legi în spațiul virtual este un obstacol major pentru armonizarea cadrului legal pentru e-commerce din întreaga lume. În scopul de a da o uniformitate a dreptului de e-commerce din întreaga lume, multe țări au adoptat Legea UNCITRAL (https://www.uncitral.org/), modelul privind comerțul electronic (1996)

Pe plan internațional există o protecție a consumatorilor care asigură protecția vieții private, prin Rețeaua Internațională (ICPEN), care a fost formată în 1991 dintr-o rețea informală de organizații comerciale echitabile ale clienților guvernului. Scopul urmărit a fost declarat ca fiind acela de a găsi modalități de cooperare care operează în rezolvarea problemelor consumatorilor, legate de operațiunile transfrontaliere în bunuri și servicii, precum și pentru a contribui la asigurarea schimburilor de informații între participanți pentru un beneficiu reciproc și înțelegere. Din acest sector apare și Econsumer.gov, o inițiativă ICPEN din aprilie 2001. Este un portal prin care se raportează plângeri cu privire la tranzacțiile online și conexe cu companiile străine.

Există, de asemenea, o inițiativă de Cooperare Economică Asia-Pacific (APEC), care a fost înființată în 1989, cu viziunea realizării stabilității, securității și prosperității în regiune prin soluții de e-commerce  liber și deschis.

În Australia, comerțul este acoperit în conformitate cu liniile directoare ce țin de Trezoreria australiană pentru comerțul electronic. Comisia de consum reglementează și oferă consiliere cu privire la afacerile on-line, și oferă recomandări specifice cu privire ce se întâmplă dacă lucrurile nu merg bine.

In Marea Britanie, Financial Services Authority (FSA) a fost anterior autoritatea de reglementare pentru cele mai multe aspecte ale Directivei privind serviciile de plată ale UE (PSD), până la înlocuirea sa în 2013, prin Regulamentul Autorității de prudență și Autoritatea de conduită financiară. Regatul Unit a implementat PSD prin intermediul serviciilor de plăţi regulamentele 2009 (PSRS), care au intrat în vigoare la data de 1 noiembrie 2009. PSR afectează firmele care furnizează servicii de plată și clienții acestora. Aceste firme includ bănci, emitenții de carduri de credit non-bancare, emitenții de monedă electronică, etc. PSRS a creat o nouă clasă de firme reglementate, cunoscute sub denumirea de instituții de plată (IP), care fac obiectul unor cerințe prudențiale. Articolul 87 din PSD solicită Comisiei Europene să raporteze cu privire la punerea în aplicare și impactul PSD până la 1 noiembrie 2012.

În India, Information Technology Act 2000 reglementează aplicabilitatea de bază a e-commerce.
În China, regulamentele de telecomunicații din Republica Populară Chineză (promulgat la 25 septembrie 2000), prevedea Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT) ca departamentul guvernamental care reglementează toate telecomunicațiile și activitățile conexe, inclusiv comerțul electronic. [40] de pe în aceeași zi, măsurile administrative de pe Internet. La data de 28 august 2004, sesiunea a unsprezecea a Comitetului permanent NPC a adoptat Legea semnăturii electronice, care reglementează autentificarea semnăturii electronice și aspectele legate de răspunderea juridică. Acesta este considerată prima lege în legislația Chinei de e-commerce. A fost o piatră de hotar în cursul îmbunătățirii legislației Chinei, în ceea ce privește comerțul electronic, și marchează, de asemenea, etapa de intrare a Chinei în procesul de dezvoltare rapidă a legislației privind comerțul electronic.

Tendinţe globale e-commerce

În 2010, Regatul Unit a avut cea mai mare piață de e-commerce din lume,  din perspectiva smei  cheltuită pe cap de locuitor.  În 2013, Republica Cehă a fost țara europeană în care comerțul electronic oferea cea mai mare contribuție la totalul veniturilor cetățenilor. Aproape un sfert (24%) din cifra de afaceri totală a țării era generată prin canalul online.

Printre economiile emergente, prezența de e-commerce din China continuă să se extindă în fiecare an. Cu 668 de milioane de utilizatori de internet, vânzările din China, adică cumpărăturile on-line a ajuns la 253 miliarde $ în prima jumătate a anului 2015, reprezentând 10% din totalul vânzărilor din China cu amănuntul, în aceeași perioadă.  Comercianții cu amănuntul din China au fost în măsură să ajute consumatorii să se simtă mai confortabil cumpărând on-line. Tranzacțiile e-commerce între China și alte țări au crescut cu 32% la 2,3 miliarde de yuani (375,8 miliarde dolari) în 2012 și a reprezentat 9,6% din comerțul internațional total al Chinei  în 2013. Portalul Alibaba a avut  cota e-commerce  de piață de 80% în China.

e-commerce

În 2013, comerțul electronic din Brazilia a fost în creștere rapidă, cu vânzări de comerț electronic cu amănuntul, fiind așteptat  să crească într-un ritm de două cifre sănătoase in 2 ani. Până în 2016, vânzările cu amănuntul de comerț electronic în Brazilia, au ajuns la  17,3 miliarde $. India are o bază de utilizatori de internet de aproximativ 243200000 începând din ianuarie 2014. În ciuda faptului că este a treia cea mai mare baza de utilizatori în lume, penetrarea Internetului este scăzută în comparație cu piețele, cum ar fi ale statele Unite ale Americii, Marea Britanie sau Franța, dar este în creștere într-un ritm mult mai rapid, adăugând în jurul valorii de 6 milioane de noi intrați în fiecare lună.

E-Commerce a devenit un instrument important pentru întreprinderile mici și mari la nivel mondial, nu numai pentru a vinde clienților, dar, de asemenea, pentru a oferi job-uri.

În 2012, vânzările de comerț electronic (e-commerce) au depasit 1 trilion $ pentru prima dată în istorie.

Dispozitivele mobile joacă un rol tot mai important în mixul de eCommerce, acest lucru este, de asemenea, numit în mod obișnuit comerțul mobil, sau m-commerce. În 2014, o estimare a achizițiilor efectuate pe dispozitive mobile, arata spre cifra de  25% din piață până în 2017.

În 2014, au existat 600 de milioane de utilizatori de Internet din China (de două ori mai multe decât în SUA), fiind cea mai mare piata online din lume.

Pentru întreprinderile tradiționale, tehnologia informației și soluțiile de transfrontalier-e-commerce reprezinta  o bună oportunitate pentru dezvoltarea rapidă și de creștere a întreprinderilor. Multe companii au investit enorm în aplicații e-commerce.  Nu există nici o limită de timp și spațiu, există mai multe oportunități de a ajunge la clienții din întreaga lume, precum și pentru a reduce verigile intermediare inutile, reducându-se astfel prețul de producție, și se poate beneficia de o mai mare putere de analiză a datelor clienților, pentru a atinge modelele  de consum, în scopul de a consolida pe deplin competitivitatea și strategiile de marketing.

Impactul e-commerce asupra piețelor și comercianțiilor cu amănuntul

Economiștii au teoretizat că e-commerce ar trebui să conducă la o concurență  intensă a prețurilor, deoarece mărește capacitatea consumatorilor de a aduna informații despre produse și prețuri. Cercetările efectuate de patru economiști de la Universitatea din Chicago, a constatat că sporirea numărului  de cumpărături on-line a afectat, de asemenea, structura industriei în două domenii care au înregistrat o creștere semnificativă în e-commerce, librăriile și agențiile de voiaj. In general, firmele mai mari sunt în măsură să utilizeze indicatorii economici prin tehnici de analiza BIG DATA  și de a oferi prețuri mai mici.

E-commerce este recunoscut pentru capacitatea sa de a permite companiilor de a comunica și de a forma tranzacții oricând și oriunde. Dacă un individ este în Statele Unite sa,  poate lejer efectua, prin intermediul internetului, comerț cu orice țară europeana, spre exemplu. Puterea de e-commerce face ca  barierele geofizice să dispară, ceea ce transformă toți consumatorii și întreprinderile de pe pământ în potențiali clienți și furnizori. Odată cu trecerea barierelor fizice și costurile de producție scad. eBay este un bun exemplu de afacere de e-commerce care vinde  în întreaga lume.

În cadrul activităților de e-commerce, lanțul de aprovizionare și logistică sunt cei mai importan’i factori care trebuie să fie luați în considerare. De obicei, logistica transfrontalieră are nevoie de aproximativ câteva săptămâni pentru a se edifica. Unii cercetători au declarat că e commerce trebui să ia în considerare înființarea unor centre de depozitare în țări străine, pentru a crea eficiență ridicată a sistemului logistic, nu numai că a îmbunătăți satisfacția, dar, de asemenea, poate sporirea loialitții și satisfacției clienților.

Prietenii tai vor sa afle...Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0