Romprest asigura fluenta traficului rutier in Bucuresti

0
75
trafic rutier in bucuresti

Romprest intervine in cazul de precipitatii intense care afecteaza traficul rutier in Bucuresti.

Intelegem prin Precipitatii – particule de apa lichida, solida sau in amestec care cad din nori si ating suprafata solului. Referirile la cantitatile de precipitatii se fac de regula la cantitatea de apa cazuta in 24 de ore. Se masoara in milimetri, inaltimea stratului de apa depus pe m2 sau echivalentul in litri. Daca precipitatiile sunt solide, se echivaleaza grosimea stratului de zapada, in functie de densitatea sa, cu cantitatea de apa corespunzatoare, pentru a asigura desfasoarea traficului rutier in Bucuresti, in bune conditii.

Definitii privind forma precipitatiilor, in care societatea Romprest intervine

  • ploaie – precipitatie atmosferica sub forma de picaturi provenite din condensarea vaporilor din atmosfera;
  • burnita – precipitatie caracterizata prin picaturi foarte fine de apa si foarte apropiate intre ele, care cad lent dintr-o patura noroasa, relativ densa si in majoritatea cazurilor joasa, care uneori atinge suprafata solului sub forma de ceata;
  • ninsoare – precipitatie sub forma de cristale de gheata, izolate sau unite intre ele: ninsoarea poate fi slaba cand fulgii sunt rari ori ninsoarea este marunta (fulguiala), abundenta, cand fulgii sunt mari si/sau normala;
  • lapovita – precipitatie constituita dintr-un amestec de picaturi de apa si fulgi de zapada care cade la temperaturi in jur de zero grade;
  • grindina – precipitatie sub forma de particule de gheata, fie transparente, fie partial sau in totalitate opace, de forma sferica, conica sau neregulata; desi este o forma in care pot cadea precipitatiile, grindina are aceleasi reguli de tratare ca si fenomenele speciale, din cauza pagubelor deosebite pe care le produce;
  • viscol – vant suficient de puternic si turbulent, care depaseste taria 4 pe scara Beaufort, insotit ori nu de ninsoare sau care transporta zapada la suprafata solului; cand fenomenul este intens si vizibilitatea verticala este redusa, nu se poate sti daca este transportata numai zapada de la sol sau si ninsoarea. Cand se poate determina cu precizie daca este vorba de zapada de pe sol si nu ninsoare, aceasta se va numi zapada spulberata si nu viscolita;
  • vijelie – se caracterizeaza printr-o variatie puternica a vantului; viteza vantului creste brusc (poate depasi 100 km/h) pentru o perioada de timp scurt, uneori de ordinul minutelor, insotita si de o schimbare a directiei, in majoritatea cazurilor la fel de rapida. Terminarea fenomenului este la fel de brusca. Vijelia precede sau insoteste norii orajosi; momentul ei de declansare corespunde cu cel al cresterii bruste de presiune si umezeala relative si de scadere a temperaturii aerului, Cerul capata un aspect intunecat. Din cauza prafului ridicat de pe sol, vizibilitatea scade mult si baza norului orajos nu mai este vizibila.
  • viscolul de sus (viscol sau ninsoare) – este produs de vantul puternic concomitent cu ninsoare, antrenand zapada in cadere;
  • viscolul de jos (viscolul de sol) – este produs de vant puternic care spulbera zapada afanata cazuta anterior pe suprafata solului;
  • viscolul general – este determinat de viscolul de sus (caderi de zapada), concomitent cu viscolul de jos (antrenarea zapezii cazuta anterior).
  • viscole moderate – cand viteza vantului este cuprinsa intre 6 si 10 m/s;
  • viscole tari – cand viteza vantului este cuprinsa intre 11 si 16 m/s;
  • viscole violente – cand viteza vantului este mai mare de 17 m/s;
  • furtuni de zapada – viscolul general cu o viteza a vantului mai mare de 17 m/s, cand transportul zapezii este foarte intens, iar vizibilitatea este redusa; in cazul viscolelor lucrarile de deszapezire sunt intrerupte;

 

In prezent, traficul rutier se desfasoara in conditii normale de iarna in Bucuresti.